Η Σαντορίνη βούλιαξε και εφέτος από ζευγάρια που αποφάσισαν να ανταλλάξουν όρκους αιώνιας πίστης κάτω από το μοναδικό της φως.
Επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν, αφού αυτοί οι γάμοι δεν δηλώνονται στα ληξιαρχεία, αλλά υπολογίζεται ότι πέρυσι στο νησί πραγματοποιήθηκαν 1.100 γάμοι και γαμήλιες τελετές. Την πρωτοκαθεδρία κατέχουν οι Κινέζοι, με τους Αγγλους, τους Αμερικανούς, τους Ρώσους, αλλά και άλλους Ασιάτες, όπως οι Ινδοί, να ακολουθούν κατά πόδας. Λέγεται, μάλιστα ότι τους ακριβότερους γάμους στο νησί τους πραγματοποιούν οι Ινδοί. Δεν είναι τυχαίο ότι η Σαντορίνη επιλέχθηκε πρόσφατα ως ο δεύτερος καλύτερος πολυτελής προορισμός, παγκοσμίως, για τους νεόνυμφους από τη βρετανική ιστοσελίδα 101 honeymoons. Προηγούνταν το Παρίσι και ακολουθούσε το Κάπρι. Καθόλου άσχημα.
Η τάση δεν αφορά μόνο τη Σαντορίνη. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, όλο και περισσότεροι είναι οι ξένοι που επιλέγουν ελληνικούς προορισμούς ελαφρώς λιγότερο προβλέψιμους, όπως η Μονεμβασιά, η Σκιάθος (ιδίως μετά την κινηματογραφική επιτυχία «Μamma Mia»), η Σύμη, η Κρήτη, η Πάρος, η Μήλος, η Κως, η Μύκονος, αλλά και η Αθήνα. Η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων και για τη νέα μόδα, αυτή των ομαδικών γαμήλιων τελετών. Φέτος, 16 ζευγάρια από την Κίνα παντρεύτηκαν στα Χανιά, ενώ αντίστοιχη τελετή πραγματοποιήθηκε και στην Πάρο. Επίσης, στην Κρήτη πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα γάμοι ζευγαριών από τη Ρωσία τους οποίους επιμελήθηκε γνωστή εταιρεία εισερχόμενου τουρισμού μέσα από τη διοργάνωση του μεγάλου online διαγωνισμού Μy Greek Wedding, που είχε ως έπαθλα πέντε συμβολικές γαμήλιες τελετές.
Είναι προφανές ότι οι προοπτικές της αγοράς είναι απεριόριστες. Αυτό διεφάνη πρόσφατα και κατά τη διάρκεια της εξειδικευμένης έκθεσης για γάμους Wedding Fair 2014 της Μπανγκόκ, στην οποία η Ελλάδα συμμετείχε μέσω του διαφημιστικού πρότζεκτ YourWeddinginGreece.com. «Μοιράσαμε 2.500 αντίτυπα του περιοδικού YourWeddingInGreece (σ.σ. προβάλει επιχειρήσεις και προορισμούς για γάμο) τα οποία εξαφανίστηκαν» λέει στην «Καθημερινή» η Βίκυ Καραντζάβελου, γενική διευθύντρια της Travel Media Applications που «τρέχει» το πρότζετκ. «Ολοι ζητούσαν περαιτέρω ενημέρωση». Όπως λέει, στην Ταϊλάνδη υπάρχει μια όλο και αυξανόμενη μεσαία τάξη, της οποίας οι νέοι επιθυμούν να ταξιδέψουν στη χώρα μας και ο συνδυασμός ενός παραδοσιακού γάμου στην Ελλάδα με διακοπές και μήνα του μέλιτος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής.
Γενικότερα, στην Ασία η ιδέα ενός γάμου στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Η Ελλάδα μπορεί μόνο να κερδίσει από αυτό, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θόδωρος Κουμέλης. «Ο κλάδος του γάμου στη χώρα μας είναι άρτια οργανωμένος με πληθώρα εξειδικευμένων υπηρεσιών για το μελλόνυμφο ζευγάρι. Η ελληνική παράδοση και κουλτούρα άλλωστε έχει φροντίσει για την ανάδειξη του θεσμού του γάμου στο πιο σημαντικό κοινωνικό γεγονός του ανθρώπου.
Αυτήν ακριβώς την εμπειρία ζητούν να ζήσουν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας, οι οποίοι τα τελευταία έτη αυξάνονται θεαματικά από κάθε μεριά της υφηλίου. Αυτή λοιπόν την εμπειρία θέλουν να ζήσουν και οι νέοι Ταϊλανδοί, οι οποίοι πραγματοποιούν μαζί με τους υπόλοιπους Ασιάτες χιλιάδες γάμους στην Ελλάδα».
Νέοι μύθοι
Ο μύθος της Ελλάδας μεγαλώνει - μαζί και οι μύθοι. «Το ξενοδοχείο σας όχι μόνο πρέπει να περιληφθεί στους 10 καλύτερους προορισμούς του Travel Channel, για να παντρευτεί κάποιος, αλλά και στους 10 καλύτερους προορισμούς για να συλλάβει», έγραψαν η Ερικα κι ο Μάρκους από τις ΗΠΑ στην εταιρεία που διοργάνωσε τον γάμο τους στη Σαντορίνη. «Ηταν ακριβώς πριν από εννέα μήνες που περάσαμε μία ονειρεμένη εβδομάδα στο ξενοδοχείο σας. Θυμάμαι ότι σπάσαμε μία λάμπα στο δωμάτιο. Εσείς σπάτε πιάτα στους γάμους, μήπως το σπασμένο γυαλί είναι σημάδι γονιμότητας;».
Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ